Diyarbakır’daki karpuz ve kadayıf figürleri “TT” oldu « Ekoabori Güncel Ekonomi Haber Sitesi

Diyarbakır’daki karpuz ve kadayıf figürleri “TT” oldu

Bu haber 10 Mayıs 2021 - 14:48 'de eklendi ve kez görüntülendi.

Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi’nin sosyal medya hesabından paylaşılan havalimanı yolu kavşağına konan heykellere ait görseller, sosyal medyada hem tepki çekti, hem alay konusu oldu. Heykelleri sosyal medyada paylaşarak “ti”ye alan vatandaşlar, karpuz ve kadayıf sembollerinin Diyarbakır’a özgü ürünler olduğunu belirtirken, figürleri ise “Uzakdoğulular”a benzetti.

“BİR AN ÖNCE KALDIRILSIN”

Diyarbakır Tanıtım Kültür ve Yardımlaşma Vakfı Başkanı Erhan Akalınlar, “Karpuz ve kadayıf bizim ama insan figürleri bizden değil, Uzakdoğulular’a benziyor. Hiç yakışmamış” derken, Diyarbakır Sur Örgü Peyniri Üreticileri ve Karpuz Yetiştiricileri Derneği Başkanı Adil Aydın ise “Yapılan heykeller yanlıştır. Çocuk Japon ya da Çinli’ye benziyor. Diyarbakır ile hiçbir alakası yoktur. Neden böyle bir şey yaptılar anlamadım, bir an önce kaldırılması gerekir” ifadelerini kullandı.

CHP Diyarbakır İl Başkan Yardımcısı Mahmut Aziz Usal, “Ohhh ohh, milletin parası heykellere gidiyor! Melih Gökçek’in heykel faciasının bir benzeri Diyarbakır’da yaşanıyor’ havayolu kavşağına konulan heykeller ile Kayyum adından çok söz ettirecek gibi…” dedi.

“TAŞ DEVRİNDE BİLE DAHA YARATICI ADAMLAR VARDI”

Üç bin yıl önce yapılan mimari eserler ile Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi’nin paylaşımlarını kıyaslayanlar ise, “Taş devrinde bile daha yaratıcı adamlar vardı” ifadelerini kullandı.

Sosyal medya kullanıcıları, “karpuzun içindeki çocuk” heykeli ile ilgili çok sayıda yorum paylaştı. Yorumlarda çocuk figürü ‘Moğol’a, katil bebek Chucky’ye, animasyon karakteri Shrek’e, Çiftlik Bank’ın sahibi Mehmet Aydın’a benzeterek “Tosuncuk” yorumu yaparken, Kuzey Kore lideri Kim Jong-un’a benzetenler de oldu.

VALİLİK’TEN SAVUNMA

Heykel için “Rezalet” yakıştırması yapanlara cevap veren Diyarbakır Valiliği İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürü Ramazan Kızılkaya, “Rezalet bakış açısı rezalet niyetten gelir. Bizim inancımız, felsefemiz ‘Güzel gören güzel düşünür’dür. ‘Rezalet’ bakıştan kurtulmayı, güzel görmeyi nasip etsin yaradan…” sözleriyle heykeli savundu.

 

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.